Jaaa we hebben weer internet! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Hein Houweling - WaarBenJij.nu Jaaa we hebben weer internet! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Hein Houweling - WaarBenJij.nu

Jaaa we hebben weer internet!

Door: Hein Houweling

Blijf op de hoogte en volg Hein

15 Januari 2014 | Myanmar, Mandalay

De afgelopen dagen geen internetverbinding kunnen krijgen.
Ik zal dit keer een beknopt verslag van de afgelopen dagen geven.

We hebben veel heilige plaatsen en pagodes bezocht.
Ook hebben we een treinreis van anderhalf uur gemaakt van Bago terug naar yangon. Lekker tussen de locals.
Een hele belevenis, het gaat nog redelijk snel alleen wordt je lekker flink door elkaar geschud. De rails hier is nou niet echt kaarsrecht.
Ondertussen kwamen er kooplieden met warme waar voorbij. Totaal niet geschikt voor ons Hollanders, dus lekker van af gebleven. Maar je weet niet wat er allemaal langskomt. Saté met kip, maïskolven, noten, zoetigheid ( en dan bedoel ik echt zoet).

Gisteren (maandag) de lokale bus genomen. Dat was afzien. Opgepropt met z'n 35-en in een veel te kleine bus. Met balen rijst onder je voeten, kistjes mandarijnen op het dak. 10 balen gebonden bamboe, ook op het dak. Het ritje zou anderhalf uur duren, maar dat werden er bijna 3. De bloedcirculatie was niet helemaal optimaal meer na aankomst. Maar achteraf had ik het niet willen missen.

Daarna met 4 man (1 vrouw) afscheid genomen van de rest van de groep om aan de trekking te beginnen.
Een trekking van 7 uur naar de top waar een guesthouse stond waar we zouden overnachten. De trekking was behoorlijk pittig maar eigenlijk best te doen.
Wel trots toen we uiteindelijk boven waren.
Daar lekker gegeten en om een uur of 8 ( ja echt, ik ga al de hele vakantie om die tijd naar bed) mijn matje opgezocht. Na zo'n tocht slaap je echt wel lekker!

De volgende ochtend (dinsdag) na een stevig ontbijt weer op pad gegaan voor de terugtocht naar beneden. Dit keer via de andere kant. Dit duurde pakweg 4 uur.
Toen we bij de gids thuis gingen lunchen was de rest van de groep ook gearriveerd.
Gezellig zitten bijpraten over de afgelopen 2 dagen.

Straks om 6 uur weer even eten. Heb vanmiddag even een luier momentje. Wel nodig ook want het is aanpoten. Maar ja, daar heb ik zelf voor gekozen dus.....

• 15 Januari 2014 - 17:25

Ma En Pa:

Wat een toestanden allemaal, zit je voor je dure geld op een zak met rijst.
    Kan je je al een beetje verstaanbaar maken? zeker met handen en voeten.
    Woensdag,vandaag dus[ Ik raak helemaal in de war] over het GokteIk viaduct
    met de trein Ik hoop dat je geen hoogtevrees hebt. 10e dag Ma en Pa

• 15 Januari 2014 - 17:53

Ger:

Dag Broer,

goed om te zien dat je het naar je zin hebt, mooie verhalen.
    Dichterbij de lokale bevolking kom je niet of je moet op schoot hebben gezeten.

Geniet er van ,

Ger & Leone

• 15 Januari 2014 - 19:41

Bart En Hannie:

Het klinkt allemaal erg positief en leuk, als je onder de lokale bevolking bent, dat zijn de leukste
    indrukken,geniet nog met volle teugen we kijken al weer uit naar je volgende verslag.
    gr. Bart en Hannie