Verslag nummer 3 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Hein Houweling - WaarBenJij.nu Verslag nummer 3 - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Hein Houweling - WaarBenJij.nu

Verslag nummer 3

Door: Hein Houweling

Blijf op de hoogte en volg Hein

20 Januari 2014 | Myanmar, Pagan

Zo, we zijn weer 5 dagen verder. (Gaat veel te hard )

De afgelopen dage waren weer vol bijzondere indrukken. Natuurlijk de treinreis over het Gokteik viaduct. Had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. (Is natuurlijk heel persoonlijk)
Na een comfortabele (naar Birmeese begrippen dan...) aangekomen in Pyin oo lwin.

Doet een beetje Engels aan, wat natuurlijk vrij logisch is.
De dag erop naar de botanische tuinen geweest. Best de moeite waard. S'middags per taxi naar Mandalay gereden.

Leuk hotel met jawel! Een zwembad. Dat heb ik dus even waar genomen.
De volgende ochtend was het tijd voor een excursie naar de bekendste sites in Mandalay.

Per tuk tuk uiteraard. Heb trouwens nog nooit zo vaak op m'n blote voeten gelopen als hier in Myanmar! Bij iedere tempel moet je weer je schoenen uit.

S'avonds naar Mandalay Hill geweest, waar we een schitterende zonsondergang hebben meegemaakt.

Zaterdag was het tijd voor de fiets. Een rit van ruim 50 kilometer langs pagodes en tempels die zich op het eiland Ava bevonden.
Met behoorlijk wat zadelpijn uiteindelijk aangekomen in Sagaing.

Niet echt lekker kunnen slapen want om half 5 begonnen eerst de boeddhistische gebeden gevolgd door de moslim gebeden vanuit de moskee om de hoek! Heel fijn.

Zondag per fiets terug naar Mandalay over behoorlijk heuvelachtig terrein. Ging best lekker. Laatste stuk per privé boot naar Mandalay. Een tocht van ongeveer een uur.

Maandag was weer een reisdag. 5 uur in een bus naar Bagan!
Het is hier geweldig. Net (weer) een zonsondergang meegemaakt op een pagode. Heel mooi! Je waant je in een sprookje. ( foto's na de vakantie, uploaden duurt een eeuwigheid)

Alkes gaat goed, afgezien van een lekkere verkoudheid (combinatie van airco en veel stof) die op m'n stembanden is geslagen. Klink nu al dagen als een schore kip! :)
Ach, het slijt wel weer.

Groetjes Heino!

• 20 Januari 2014 - 21:15

Bart En Hannie:

Het klinkt weer erg leuk hopelijk heb je wel mooie tegenlichtopname's gemaakt van de zonsondergang kan je altijd weer gebruiken op de fotoclub hopelijk krijg je niet te veel last
    Van de verkoudheid maar troost je het giert hier ook rond nog veel plezier en tot horens

• 21 Januari 2014 - 11:34

Marijke (Pebbels):

Hey Hein,

Ineens krijg ik weer mailtjes met daarin jouw leuke reisverslagen. Stond nog aangemeld van jouw vorige reis, dus ik lees nu ook weer gezellig mee hoor!
    Het klinkt allemaal geweldig! Heel veel plezier nog!

Groetjes,

Marijke (Pebbels)

• 21 Januari 2014 - 23:05

Ma En Pa:

Het gaat nu opschieten maar geniet nog lekker van de dagen die je nog hebt.
    Spaar je stem een beetje voor de verhalen die je na de vakantie te vertellen zult hebben.
    Apropo,: we hebben je zondag wel gemist tijdens de wedstrijd utrecht- feyjenoord 2-5
    Ma en Pa