update! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hein Houweling - WaarBenJij.nu update! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hein Houweling - WaarBenJij.nu

update!

Door: hhouweling

Blijf op de hoogte en volg Hein

14 Januari 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sorry, had even weinig tijd de afgelopen dagen.

Nou de fietstocht zit er op hoor! Het was echt geweldig.
Alleen.......hij was iets langer dan dat er op de site vermeld stond.
We hebben in drie dagen zon 140 kilometer afgelegd.
Behoorlijk pittig dus, maar heel mooi.

Alleen, hoe vaak ik "hello" heb gezegd tegen al die uitbundige Vietnamese kinderen.......ik weet het niet meer.

Hebben ook een nachtje doorgebracht in een "homestay".

Was heel gezellig met 8 mannen op 1 zaal in the middel of nowhere aan de mecon rivier.
Onderweg het leven op het platte land leren kennen.

Hele vriendelijke mensen, echt top.

Op vrijdag zijn we s'ochtens naar de "floating market" geweest. Ongelofelijk wat daar allemaal verhandeld wordt.
Hele boten vol met ananassen, watermeloenen, vlees, vis en ga zo maar door. Mooi om te zien.

Vandaag zijn we naar de tunnels geweest. Heel indrukwekkend allemaal. Heb zelf nog een stuk door een stuk tunnel gekropen. Was best scarry. Je ziet dus echt niks. Ook hebben we een aantal boobytraps bekeken.

Heel leerzaam, maar echt vrolijk wordt je er ook niet van.
S'middags zijn we naar een hele grote bhoedistische tempel geweest en een dienst bijgewoond (op blote voeten) heel apart.

Morgen reizen we naar dal lat, een busritje van slechts 8 uur, dus ik kan m,n borst nat maken.

Nog even over de groep, dat gaat heel goed. Er zijn wel wat subgroepjes, maar de sfeer is goed. En s'avonds is het heeeeel gezellig. Gisteravond nog gegeten tussen alleen maar Locals, wat een feest. Ze wilden alles van ons weten en we hebben met z,n allen gezongen (vietnameese EN Nederlandse liedjes). Het ging alleen iets te hard met het bier, dus ik was niet echt op m,n best vandaag. Ook al niet omdat m'n maag ook begon op te spelen.
Het eten is hier geweldig, alleen iets gekruider dan dat m'n maag gewend is.

Over de Vietnameese vrouwen kan ik kort zijn......er loopt hier heel wat moois rond!

Zo, dat was een lang verhaal. Ik ga nu m'n mandje in.

Jullie horen snel weer van me!

Groetjes.

P.s. foto's volgen wat later, ik heb gewoon geen tijd om ze te uploaden. Maar dat komt wel goed!

• 14 Januari 2012 - 16:27

Ma En Pa.:

Dat is weer een levens teken heel leuk.
    heb je goed pijn in je kont?
    Wat is dat met die vietnameese dames,
    alleen maar naar kijken hoor.

• 15 Januari 2012 - 11:27

Bart En Hannie:

Zo dat is een heftig verslag, je weet toch wel dat je vakantie hebt, jij doet in een paar dagen zoveel indrukken op als een ander in zijn hele vakantie en Hein luister naar je vader en moeder alleen maar kijken veel plezier verder en we kijken al weer uit naar je volgende verslag

• 16 Januari 2012 - 09:11

Ger En Leone:

Iets meer als kijken mag best!