een bezoekje gebracht aan uncle Ho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hein Houweling - WaarBenJij.nu een bezoekje gebracht aan uncle Ho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hein Houweling - WaarBenJij.nu

een bezoekje gebracht aan uncle Ho

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

25 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen om 4 uur per nachttrein aangekomen in Hanoi. Nou dat was een hele belevenis.

Had stiekum gehoopt op een klein beetje luxe.....niet dus!

Na het instappen moesten we eerst een paar Vietnamezen uit onze coupe verjagen. (Die mochten op de gang gaan zitten) toen ook nog een paar dozen met ik weet niet wat verwijderen en we konden onze koffers kwijt.

Het beddengoed was echt ranzig, dus onze reisleider had wat "schone" lakens geregeld. Het toilet was ook behoorlijk afzien en pal na as onze coupe. Op zich best handig, alleen de lucht vulde heerlijk onze ruimte.

Maar goed, genoeg geklaagd, uiteindelijk na 13 uur in Hanoi aangekomen.
We waren veel te vroeg om in te checken ( half 5) en we konden om half 7 pas ontbijten. Dus 2 uur doorgebracht in de lobby.

Na het ontbijt op pad gegaan om het mausoleum (schrijf je dat zo?) te bezoeken en ook het gebalsemde lichaam va Ho Chi Minh te bezoeken. Wel een hoop theater hoor, typisch comunistisch. Wel gigantisch druk Om half 8 s'ochtens!)

Nu terug in het hotel, eindelijk m'n kamer op.
Nu eerst even een lekker warm bad nemen!

Het is hier trouwens lekker fris! 11 graden max.

Morgen een nationaal park bezichtigen ( ben ff de naam kwijt, sorry) voordat we vrijdagnacht weer per nachttrein (joepie!!!) naar Sapa vertrekken om 3 dagen te gaan wandelen.

Ondertussen al weer halverwege week 3. Het gaat hard.
Begin nu toch wel een beetje de Hollandse kost te missen. Zou nu een moord doen voor een broodje fricandel speciaal :-)

Nog steeds hardstikke naar m'n zin, had een paar mindere dagen deze week (grauwe ongezellige steden) maar het toetje komt nog, Ha Long Bay. Nu nog hopen dat het weer een beetje beter wordt.

Groetjes Hein

• 25 Januari 2012 - 11:52

Ma En Pa:

Jij wilde toch zo ver weg, nu weet je wat je mist [een boord PATAT met frikandellen]
    Al dat ongedierte moet je daar maar laten, geen souveniers mee brengen hóór!!!
    Mooie foto's hoor. Heb je een goede jaarwisseling gehad??

• 30 Januari 2012 - 07:34

Rob:

Hey Hein!

Het zit soms een beetje tegen, maar ook dat hoort er bij! Maar wel iets wat je altijd bij zal blijven. Als je echt luxe wilt, moet je zo'n cruise op Caribean boeken. haha

Veel plezier daar! We duimen voor goed weer. Hier trouwens nu echt koud en ik ga morgen ook lekker wintersporten!